неделя, 14 август 2011 г.

Немски уличници - Напълно са забравили, че жената е пазителката на семейното огнище!

Майки порода “лате макиато”

В Германия си имат списание и кафене, в което и малки, и големи се забавляват еднакво добре

Студио за дизайн в берлинския район Пренцлауер Берг. Седящата зад бюрото елегантно облечена млада жена нанася последни поправки в току-що създадения от нея сайт и изключва компютъра. След това вади от чантата си огледало и, след като се уверява в добрия вид на макиажа си, обръща глава към играещото си на килима добре облечено момиченце. "Време е, мишленце. Днес имаме среща в кафето. Вземай куклата и да бягаме!"

Модерните майки на Германия не се отказват от "моминския живот", но вземат децата навсякъде със себе си

Радослава Григорова

Със своята стегната фигура, добра прическа и стилни очила, 36-годишната Сандра изглежда шикозно. Тя е специалист по графичен дизайн. И още - "майка на Аника". Именно това пише на визитката и, която Сандра с удоволствие раздава на други родители и потенциални гледачки по детските площадки, в детската градина, в баровете и кафенетата. На визитката е посочена възрастта на дъщерята и ласкавото име, с което майка й я нарича "мишленце". И, разбира се, адресът, телефонът и електронната поща.
По думите на Сандра за "стилните, общителни, обожаващи купона и парите млади майки" наличието на подобна визитка е просто задължително. Дизайнът на визитката си Сандра е измислила сама, но подобни картички в Германия може да се поръчат и през интернет.
Детето като лейбъл
Сандра влиза в "породата" жени, които немските социолози са кръстили "лате макиато". Дори и след като имат свое семейство, те не възнамеряват да се разделят с начина си на живот, който са водили, бидейки необременени от семейни грижи и деца. Те, както и преди, ходят по кафенета, по партита, активно се занимават със спорт, срещат се с приятели и с удоволствие завързват нови познанства. При това децата им са винаги с тях - добре облечени и сресани по последна мода, седящи в количките си от най-скъпите дизайнери и подхвърлящи своите суперскъпи играчки. И как иначе!? Все пак детето за тази порода майки е нещо като фирмен знак, показател за статуса им в обществото. Като цяло такива майки се срещат най-вече в големите градове, затова са наречени от социолозите "лате макиато" - това е най-популярната в Германия напитка, която символизира най-вече градския стил на живот.
Феноменът "лате макиато" се обсъжда бурно в блоговете. "Те влачат своите деца по кафетата, а подовете им вкъщи мият чистачки. Напълно са забравили, че жената е пазителката на семейното огнище!", възмущава се авторът на подобен блог. "Детето им е само аксесоар", добавя друга възмутена. "И правилно. Да не би като са омъжени да трябва да си сложат кръст. Майките, хлипащи до печката вкъщи, са вече в миналото", застъпва противоположното мнение друг блогър.

в ст / Germany link